BESTILLINGER VIL BLI LEVERT INNEN 5-10 DAGER!
Takk for at du valgte Nordic Lager Butikk. Vi er forpliktet til å gi deg de beste produktene og tjenestene. Denne policyen skisserer våre retningslinjer angående refusjoner og kanselleringer for å sikre en gjennomsiktig og sømløs opplevelse for deg.
1. Kansellering av ordre:
Hvis du ønsker å kansellere en bestilling, vennligst kontakt vårt kundestøtteteam så snart som mulig. Kansellering av ordre er underlagt følgende betingelser:
Kansellering før forsendelse: Hvis bestillingen din ikke har blitt sendt, vil vi gjøre vårt ytterste for å imøtekomme kanselleringsforespørselen din. En full refusjon vil bli utstedt til din opprinnelige betalingsmåte.
Kansellering etter forsendelse: Hvis bestillingen din allerede er sendt, kan du returnere produktet/produktene i henhold til vår returpolicy (skissert i vår Returpolicy-seksjon nedenfor). Fraktgebyrer kan ikke refunderes.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
2. Retnings- og refusjonspolicy:
Vi streber etter å sikre at du er fornøyd med hvert kjøp. Hvis du ikke er helt fornøyd med bestillingen din, kan du starte en retur- og refusjonsprosess som følger:
Starte en retur: Kontakt kundestøtteteamet vårt innen [antall dager] dager fra leveringsdatoen for å be om en returautorisasjon. Vi vil veilede deg gjennom prosessen og gi deg de nødvendige instruksjonene.
Tilstand for returnerte produkter: Returnerte produkter må være i original stand, inkludert emballasje og alt tilbehør. Eventuelle tegn på slitasje eller skade kan påvirke berettigelsen til refusjon.
Refusjonsprosess: Når vi mottar og inspiserer de returnerte produktene, behandler vi refusjonen din. Refusjoner vil bli utstedt til din opprinnelige betalingsmåte innen [antall dager] dager etter at returen er godkjent. Vær oppmerksom på at fraktgebyrer kanskje ikke kan refunderes.
3. Skadede eller defekte produkter:
Hvis du mottar et skadet eller defekt produkt, vennligst kontakt oss umiddelbart etter mottak. Vi vil veilede deg gjennom de nødvendige trinnene for å løse problemet, som kan omfatte erstatning, reparasjon eller refusjon.
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig
4. Ekskluderinger:
Vær oppmerksom på at enkelte produkter kan være ikke-returnerbare eller underlagt spesifikke returbetingelser på grunn av deres natur, slik som personlige hygieneartikler, tilpassede produkter og nedlastbar programvare.
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
6. Kontakt oss:
Hvis du har spørsmål eller bekymringer angående refusjons- og kanselleringsretningslinjene våre, vennligst ta kontakt med kundestøtteteamet vårt på e-post eller [telefonnummer].
7. Endringer i disse retningslinjene:
Vi forbeholder oss retten til å endre eller oppdatere disse refusjons- og avbestillingsreglene når som helst. Eventuelle endringer trer i kraft umiddelbart etter publisering på nettsiden vår.
Ved å foreta et kjøp fra Handy Shop, bekrefter du at du har lest, forstått og godtatt refusjons- og kanselleringsretningslinjene våre.
Takk for at du valgte NLB.
Vennlig hilsen,
NLB teamet